Saturday, April 19, 2008

Marlon idam Kasut Emas


GEMILANG dilakar Kedah musim ini dengan menjulang trofi Liga Super kini menambah selera penyerang utama, Marlon Alex James memastikan dia akan muncul pemenang pertama Anugerah Kasut Emas untuk skuad Hijau Kuning.
Penyerang berasal dari St Vincent & Grenadines itu selepas menunaikan misi pasukan negeri menjuarai liga dengan baki tiga perlawanan, termasuk menentang Polis Di Raja Malaysia (PDRM) di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBBJ), hari ini - tumpuannya terarah kepada buruan penjaring terbanyak musim ini.
“Saya sudah melaksanakan hasrat pihak pengurusan Persatuan Bolasepak Kedah (KFA) sejak awal musim ini untuk mengekalkan Piala Liga Super dan kini sudah tiba masa untuk saya memburu matlamat peribadi saya memenangi Kasut Emas. Saya gagal musim lalu hanya dengan perbezaan dua gol,” kata Marlon, semalam.

Dia menambah: “Walaupun matlamat saya kini saya ialah menjadi penjaring terbanyak bagi memastikan KFA mencatat satu lagi sejarah bola sepak negeri ini sudah pasti saya juga mahu memastikan rentak kemenangan kita akan berterusan sehingga ke perlawanan terakhir musim ini.”
Dia turut ceria dengan kepulangan rakan penyerang, Hasmawi Hassan memudahkan lagi tugasannya menambah jaringan peribadi - 23 gol pada perlawanan liga sebelum ini dan ia terbukti apabila dia berjaya menjaringkan gol ketika bertemu South China dari Hong Kong ketika beraksi pada perlawanan AFC di Stadium Darulaman, Rabu lalu.
“Saya memang sudah serasi dengan Hasmawi dan juga Khyril (Muhymeen Zambri) yang sudah beberapa kali menjadi rakan penyerang saya ketika ketiadaan Hasmawi,” katanya.

No comments: