Wednesday, April 9, 2008

Makkal Sakhti


Petang tadi sebaik sahaja selesai mesyuarat , saya menerima senaskhah buku yang berjudul Makkal Sakhti Analisis Pilihanraya Umum ke 12 dari pengarangnya sendiri al Fadhil Ustaz Riduan Mohd Nor yang juga merupakan EXCO DPPP.
Dalam diam saya sangat mengkagumi tokoh EXCO DPP Pusat ini justeru kehebatannya mampu menghasilkan buku hampir 2 bulan sekali .

Malah keupayaan beliau menghasilkan buku pada setiap keluarannya mengatasi keupayaan pembaca, yang saya kira masih ramai yang belum sempat menghabiskan bacaan terhadap buku ustaz Riduan sebelumnya , kini terbit pula buku terbaru.

Satu kegigihan yang sangat perlu dan wajar dicontohi. Saya sering memberi perhatian kepada kesungguhan dan ketekunan Yb. Salahuddin Ayub selaku Ketua DPPP dalam membaca dan mentelaah buku - buku terbaru . Malah beliau pada setiap kali mesyuarat bulanan pemuda PAS Pusat pasti akan membawa sebuah buku baru yang sedang dibacanya dan setiap kali itu pula beliau akan kempen dan menasihati supaya semua exco pemuda menghabiskan bacaan sekurang - kurangnya sebuah buku baru sebulan.
Apa yang uniknya , Ustaz Riduan bukan membaca sebuah buku baru setiap bulan tetapi hampir berjaya menghasil dan menerbitkan sebuah buku baru pada setiap bulan .

Bagi rakan - rakan , usahkan nak membaca buku - buku baru ustaz Riduan , tolong menjualkan buku - buku beliau sahaja , belum sempat habis yang lama sudah keluar buku baru . Pendek kata , keupayaan beliau tidak terkejar oleh yang lain.

Kesempatan ini , sempena menerima cenderamata dari Ustaz Riduan berupa buku terbarunya yang bertajuk Makkal Sakhti , saya ingin mengucapkan tahniah malah tidak keterlaluan kalau saya mewakili DPPP merakamkan penghargaan kepada Ustaz Riduan yang saya kira boleh menjadi contoh yang baik kepada rakan - rakan seperjuangan yang lain.

Sekarang saya sedang membaca buku Makkal Sakhti , saya percaya ( sebagaimana apa yang berlaku sebelum ini ) belum sempat saya habiskan buku Makkal Sakhti ini Ustaz Riduan Sakhti akan menghasilkan sebuah lagi buku baru .

Bila lah saya juga mampu mendapat kesaktian seperti itu ?
catatan ringkas Ustaz Nasharuddin Tantawi :- http://ustaznasrudin-tantawi.blogspot.com/
Ustaz Samarahan...daku sendiri telah pun mempunyai beberapa buku karya Ustaz ridhuan Mohd Nor... walaupun tak habis baca lagi...tetap respect ilmu dia...

No comments: