Tuesday, April 22, 2008

Hishammuddin sedia tanding Naib Presiden



SINGAPURA 21 April – Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein (gambar) akan mempertimbangkan untuk bertanding jawatan Naib Presiden pada pemilihan UMNO Disember ini jika mendapat pencalonan daripada bahagian-bahagian parti itu.


Menteri Pelajaran itu berkata, beliau tidak menghalang mana-mana bahagian daripada mencalonkannya bertanding jawatan tersebut tetapi pertimbangan mengenainya akan dibuat apabila tiba masanya.


“Memang saya tidak halang sesiapa mencalonkan bukan sahaja diri saya, tetapi juga sesiapa sahaja. Landskap politik yang baru menuntut kita mendengar kehendak akar umbi.


“Akar umbi pula jangan menyalahkan pucuk pimpinan jika ia (hasrat mencalonkan) datang daripada sanubari mereka sendiri,” katanya pada satu sidang akhbar di sini hari ini.


Sebelum itu, Hishammuddin yang juga Presiden Pertubuhan Menteri Pendidikan Asia Tenggara (SEAMEO) merasmikan Seminar Antarabangsa Pengajaran Bahasa Di Dunia Pelbagai Bahasa: Cabaran dan Peluang anjuran SEAMEO di Pusat Bahasa Serantau di kota Singapura.


Pada 3 April lalu, Hishammuddin mengumumkan tidak akan mempertahankan jawatan Ketua Pemuda UMNO yang disandangnya sejak sedekad lalu pada pemilihan parti Disember ini bagi memberi laluan kepada muka baru.


P/S Bertambah pondan UMNO jika sham jadi naib presiden....

No comments: