Saturday, March 15, 2008

Berita dari Jelapang Padi berkebajikan

Assalamualaikum.

Ada usaha-usaha sedang dibuat di kalangan ahli Umno di Kedah ni untuk meminta Timbalan Presiden Parti, Dato' Seri Najib Tun Razak dilantik menjadi Pengerusi Perhubungan sekurang-kurangnya untuk satu tempoh. Kalau dok harap dengan pemimpin-pemimpin 'Kedahan' yang dok ada ni, depa kata payah la Umno Kedah nak bangkit. Di kalangan depa tak dak tokoh yang betui-betui disegani, jadi siapa pun yang dilantik, mesti kawan-kawan tak dengaq cakap.
Ada calon BN di Kedah ni yang kalah dalam PRU lalu terbang senyap-senyap keluar negara untuk bercuti. Kalau la betul apa yang depa kata, memang patut sangat la dia tu kalah. Bayangkan la waktu orang-orang partinya dok kalut mencari silap dan memperbetuikan salah, dia boleh terbang pi macam tu saja. Nampak sangat la sikap tak bertanggungjawabnya.
Pemerhati-pemerhati politik di Kedah ni dok senyum sampai la ni dengan kenyataan Pengerusi Perhubungan Umno Kedah, Dato' Seri Mahdzir Khalid menyokong penuh kepimpinan Pak Lah macam yang tersiar di media baru-baru ni. Depa kata, Pak Lah tak patut bersandaq sangat dengan sokongan dari pihak yang kalah ruyup macam tu. Kalau dok bersandaq juga nanti lagi caca-marba masa depan parti...

No comments: